wtorek, 2 kwietnia 2013

Dzisiaj świecimy na Niebiesko

Takich haseł jest wiele- czym jest to światło? Zwróceniem uwagi na Innych- mających Autyzm.
Każde Dziecko i dorosły jest inny, są osoby wysoko funkcjonujące  i nisko funkcjonujące.
Nie będę się rozpisywać o Autyzmie dzisiaj podam Wam kilka linków do stron,
Jedna bardzo ważna: Ania i Kasper
Józek, gdzie ten problem jest bardziej widoczny niż u Madzi- bo Dziewczynki zachowują się inaczej jeszcze w autyzmie niż chłopcy. Ale na pewno warto nas wysłuchać i zrozumieć, że Dziecko nie atakuje tylko tak się komunikuje lub bawi...., że nie jest to niewychowanie....
A dlaczego autyzm ma ma zdiagnozowany Magdalenka?
Krótko bo rozwój do trzeciego roku życia nie przebiegał harmonijnie i prawidłowo- nie było mowy, naśladownictwa, zgłaszania potrzeb.... i mimo przeprowadzonych badań słuchu nie wiedzieliśmy  czy słyszy Perełka, są i inne- stereotypie zachowań

i dlaczego tak późno?
Bo wielu Terapeutów zawsze mówiło- Madzia ma elementy autyzmu, ale to nie autyzm, komu mam wierzyć????

2 kwietnia jest Światowym Dniem Wiedzy na Temat Autyzmu. Wirtualna instalacja udostępniona przez Synapsis umożliwia w częściowym stopniu poznanie tego w jaki sposób osoby cierpiące na autyzm doświadczają bodźców sensorycznych płynących ze świata.
http://www.synapsis.waw.pl/index.php/component/content/article/109/471-wirtualna-wizyta-po-cube-instalacji-sensorycznej







6 komentarzy:

  1. Wpadłam zostawić Wam pozdrowienia i przytulasy, ale napiszę jeszcze zdanko. Jakiś czas temu, w fazie naszej podiagnozowej burzy i naporu i negacji diagnozy usłyszałam, że nie ma czegoś takiego jak "elementy autyzmu". Albo jest autyzm, albo go nie ma.

    Trzymajcie się ciepło:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Aga i my przytulamy- dzisiaj już wiem, co to autyzm i wiem, że elementów nie ma ...., dlatego trafiliśmy do Prodeste

      Usuń
  2. A ja nadal jestem pełna podziwu dla rodziców, których dzieciaczki mają autyzm. Tak ciężka praca jaką codziennie wykonujecie jest dla mnie wzorem! Chapeau bas!!!!
    Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zależy jak na to patrzeć. Ja uważam, że to nasz obowiązek, co nie zmniejsza mojego podziwu i szacunku do Ciebie i innych rodziców.

    OdpowiedzUsuń