środa, 2 kwietnia 2014

Na niebiesko nie tylko w dniu 2 kwietnia -Międzynarodowym Dniu Świadomości Autyzmu

Wstępem do mojego wpisu niech będzie to co napisał Ojciec karmiący bardzo cenię ten blog
i sposób w jaki Ojciec KK pisze.
Zgadzam się, że ciągle za mało mówi się o autyzmie, szczególnie w miejscach, gdzie najczęściej można spotkać się z naszymi dziećmi, nawet w orzecznictwie mają blade pojęcie
co to autyzm, dlatego większość dzieci uzdrawiają, a autyzm to tylko hasło dla wielu- nasze dzieci są różne i choć twierdzi się: " że autyzm to tylko inny sposób myślenia"- to ja ośmielę się powiedzieć, że nie do końca, bo każdy autysta jest inny; są dzieci wysokofunkcjonujące, są niskofunkcjonujace, są z aspergerem, są dzieci z autyzmem w sprzężeniach....,są dzieci mówiące i niemówiące, ale pewnie każde z Nich potrzebuje zawsze wsparcia drugiego człowieka- mogą funkcjonować samodzielnie w domu, ale w urzędzie, banku, sklepie jakoś tego nie widzę, a jak jest 
z samodzielnością w toalecie i czy kąpielą i wycieraniem ciała do sucha po kąpieli, czy myciem zębów???
Ja sama dostałam obuchem- autyzm u Madzi- w 2012 roku, sama uczę się wiele, jest dobrze 
i jest czasami fatalnie źle, bo autyzm nie jest przewidywalny, ani do wyleczenia, ale można go oswoić - czasami....
Najważniejsze, żeby od czegoś zacząć- może tym: tutaj, a może ubraniem się na niebiesko- jak np: zrobiła to dzisiaj w szkole p. Paulinka- od stóp do głów- nawet Madzia, ja czy Szymek nie jesteśmy tak niebiescy- dziękuję Paulinko :-), albo oświetlając budynki, jak będzie dzisiaj wieczorem we Wrocławiu na kilku budynkach, na tym najwyższym po 21.00 też, Warszawie, Olsztynie, Gliwicach, Łodzi, Poznaniu i pewnie i w kilku innych miejscach, albo malując samochód ;-)


 ta jedna większa kropka to Ja- autyzm- podobno już nie 1 dziecko na sto, a 1 na 82 chłopców ma diagnozowany autyzm, a i Dziewczynek pojawiło się wiele- choć kiedyś twierdzono ze autyzm to choroba chłopców- bzdura
bo Ja też mam autyzm



 Czy wklejając takie zdjęcia:
02,04,- to także dzień- w którym zapalamy światełko dla Jana Pawła II, choć tak na prawdę, to o Tym Człowieku należy pamiętać codziennie, codziennie słuchać Jego słów, albo owe czytać
Zdjęcie: Dziś mija 9. rocznica śmierci Ojca Świętego Jana Pawła II. Z tego miejsca chciałam prosić każdego z Was o uczczenie pamięci o Papieżu Polaku przez chwilę zadumy, modlitwy. Warto na chwilę się zatrzymać pomiędzy tym natłokiem pracy i obowiązków, który każdemu z nas towarzyszy na co dzień.
Ale choć dzisiaj w 9. rocznicę śmierci Ojca Świętego Jana Pawła II. o uczczenie pamięci o Papieżu Polaku przez chwilę zadumy, modlitwy. Warto na chwilę się zatrzymać pomiędzy tym natłokiem pracy i obowiązków, który każdemu z nas towarzyszy na co dzień

oraz obchodzimy: Światowy Dzień Książki dla Dzieci- w naszej gminnej bibliotece też się dzieje
A my po prostu jak co dzień poczytamy dzieciom książki- dzisiaj wrócimy do : Mój brat jak huragan
Mój brat jak huragan - 0

4 komentarze:

  1. Aniu niestety świadomość o autyzmie w naszym kraju wciąż kuleje... to wszystko co piszesz to prawda, choć gdzieś w środku jest maleńka iskierka nadziei, że takie dni jak ten dzisiejszy, będą zmieniać mentalność ludzi, cieszy ten dzisiejszy niebieski kolor i ludzie, niejednokrotnie przez nas podziwiani włączający sie do akcji, wierzę że w przyszłości zaprocentuje to wszystko dobrymi zmianami :)
    A wy jak zawsze powalacie!!! niebiesko będzie mi jeszcze przez kilka dni ;)
    Ojciec święty... zawsze będzie żal, i będzie go bardzo brakować...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ania...
    Auto macie the best !!!
    Świetny pomysł..... Wy jesteście świetni !

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak Ojca będzie brakować, ale zostawił po sobie wiele nauk, musimy się tylko nauczyć z nich korzystać.
    Dziękuję za Wasze miłe słowa- z takimi pochwałami :-))) można zaczynać dzień

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzieki takim blogom Osoby takie jak ja, nie mające kontaktu na codzień z autyzmem uczą się i dowiadują..Spokoju na Świeta zycze:):)

    OdpowiedzUsuń